• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Before Header

08-54555470   |   Support | Lösenord

WebbPlatsen

Internetlösningar sedan 1998

  • Tjänster
  • WordPress
        • WordPress-paket
        • Underhåll av WordPress
        • Återställ hackad hemsida
  • Webbhotell
  • E-post
  • Microsoft 365
  • Tjänster
  • WordPress
  • Webbhotell
  • E-post
  • Microsoft365
  • Support
  • Nyheter / Blogg / Drift
  • Tel 08-54555470

3 sätt att maximera din e-postmarknadsföring

2 juni, 2014

mR-bloggbildMånga undersökningar pekar på att e-post fortfarande är den mest framgångsrika metoden att använda när företag vill nå ut med sitt budskap till sina kunder. ”När företag söker efter verktyg för att få ut sitt budskap genom, är e-post fortfarande förstahandsvalet för många, då e-post är den kanal med längst räckvidd, respons och avkastning då man ser på investerad tid och pengar”, säger Dan Forootan, VD för Streamsend e-postmarknadsföring, tjänsten som mailRelate är byggd på. För att maximera denna maktposition och samtidigt skydda sitt företags varumärke, bör en rad bestämda åtgärder följas. Ett exempel är att använda mallar för att tydligt visa vem det är som är avsändaren av utskicket. Om mallen dessutom är snygg, kommer även e-postmeddelandet sticka ut i mängden bland alla andra meddelanden som trängs i inkorgen.

1 . Satsa på snygga utskick

Sträva efter att designa komplexa men ändå attraktiva e-postmeddelanden som kan omvandlas till en ”låst” mall med fördefinierade redigerbara områden. Det vill säga mallar som kan används om och om igen . Mallar som håller, som inte går att spricka genom att t ex lägga till en för stor bild. I mailRelate ingår enkla med snygga mallar som man kan dra och släppa bilder och videoklipp till, skapa länkar, omforma texter mm och trots alla förändringar ser det fortfarande riktigt bra ut. Många av mallarna fungerar dessutom bra på mobiler då de är uppbyggda med responsiv design som gör att utskicket automatiskt anpassas efter läsarens skärmstorlek.

2. Triggers – skapa snabba svar med precision

Med uppsatta triggers (databasregler) på kontot kan man skicka ut automatiska välkomstmeddelanden, födelsedagshälsningar med erbjudande mm till kunder. Ett effektivt och enkelt sätt att kommunicera med och vårda sin kundkontakt. Triggers finns tillgängligt att skapa och börja användas på kontot i mailRelate och någon förkunskap i datakunskap behövs knappast för att lyckas.

3. Social Networking Bar – nå ut på sociala medier med ett klick

Man bör inte enbart förlita sig på e-post för att sprida sitt budskap. Använd även de sociala medierna till detta. Hjälp läsarna med att enkelt få dela ett nyhetsbrev till sina vänner och familj genom att lägga till Social Networking Bar till utskicket. I detta verktygsfält finns bland annat länkar till Facebook, Twitter och LinkedIn och används av läsaren, inte för att besöka avsändarens/företagets sida på respektive medie utan för att sprida vidare utskickets budskap. Man kan även lägga till en länk till formuläret som redan finns på kontot (Share with friends) för att läsare lätt ska kunna dela vidare utskicket till sina bekanta och på så vis skicka det vidare till fler personer än vad det var skickat till i första hand. Vi rekommenderar att båda alternativen används, för att maxa chansen till att nå ut med budskapet till så många som möjligt.

Utskickstjänsten som går att lita på

mailRelate är en tillförlitlig utskickstjänst med detaljerade statistikuppgifter, hundratals färdiga mallar samt möjligheten att importera sin egen. Styrkan med mailRelate är den grundliga kontrollen över alla e-postmeddelanden som skickas ut genom tjänsten. Denna kontroll skyddar dig som avsändare från risken att dina utskick hamnar i mottagarens skräppostmapp istället för inkorg. Läs mer på mailrelate.se

 

Previous Post: « Spara tid med kortkommandon i Work2Go
Next Post: Zimbra Desktop – e-postprogram för Work2Go Work2Go»

Footer (before) 2

Footer (before) 1

Behöver du hjälp? Kontakta vår support 08-54555470

Footer

Tjänster

WordPress
E-post
Office365
Server
Webbhotell
Domäner
Projektverktyg
Utskickstjänst

Om WebbPlatsen

Om oss
Kontakt
Sök jobb
Nyheter
CSR
Media

Support & villkor

Support
Allmänna villkor

Sociala medier

Facebook
LinkedIn
Twitter
Facebook (AVG)

WebbPlatsen Stockholm
tel 08-54555470

WebbPlatsen Karlstad
tel 054-6780800
Box 5013
650 05 Karlstad

Site Footer

WebbPlatsen i Sverige AB | Telefon: +46 8 54555470 | E-post: support@webbplatsen.se | Orgnr: 556563-4945

Copyright © 2023 WebbPlatsen

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Din personliga integritet är av största vikt för oss. Läs våra Allmänna villkor