Nyhetsbrev kortar avståndet mellan företag och kund

När konkurrensen mellan företag hårdnar och marginalerna krymper blir kundvård allt viktigare. Ett enkelt sätt att hålla en god kundrelation vid liv kan t ex åstadkommas genom utskick av betydelsefull information i form av ett nyhetsbrev. Det kan medföra mer trafik till ett företags webbplats och på så vis även öka försäljningen. Tillfälliga kampanjer är ett bra exempel på att locka läsaren till webbplatsen. Nyhetsbrev är dessutom ett kostnadseffektivt, snabbt och mätbart kommunikationsverktyg. Med andra ord kan ett trevligt och tilltalande nyhetsbrev göra underverk för ett företag.

Betydelsen av att skicka till rätt mottagare

Trogna kunder är oftast lönsamma kunder och troligen värt betydligt mer än vad en annonskampanj kan inbringa. Rätt erbjudande vid rätt tillfälle är inte alltid det enklaste att pricka in. Men att få en påminnelse om ett företags existens, samtidigt som en positiv bild av företaget skapas i det undermedvetna, kan även det vara guld värt så småningom.

Därför är det även ytterst viktigt att enbart skicka nyhetsbrev till de som är intresserade av att få informationen. Att skicka till de som inte är intresserade kan istället skapa irritation hos mottagaren och bidra till en negativ bild av avsändaren/företaget, vilket kan i sig även enkelt spridas vidare till andra. mailRelate är ett exempel på en tjänst som används för att skapa utskick och nyhetsbrev och som utgår ifrån just den uppfattningen. För att få använda tjänsten måste användaren följa dess införda anti-skräppostpolicy. Inbyggt i tjänsten finns ett flertal kontrollfunktioner vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att enbart de som vill få utskick ska få det. Mottagare som inte uttryckligen begärt att få ta del av utskicket ska heller aldrig få ett och en prenumerant ska alltid kunna avanmäla sitt intresse. För att säkerställa en hög kvalitet utförs även stickkontroller av e-postmeddelanden som skickas ut via mailRelate.

Köp aldrig adresslistor

Hur lockande det än må vara, men att göra utskick till anonyma, köpta adresslistor är både oseriöst och kan i värsta fall innebära att din domän blir svartlistad. För mer information gå till www.mailrelate.se