Nya sökfunktionen i Work2Go gör det enkelt att hitta rätt

Alla verkar använda Google då de letar efter något på Internet. Många verkar t o m att surfa till hemsidor genom att söka upp dem genom Google, istället för att själva skriva in adressen till hemsidan. När de sedan loggar in på sitt konto på Internet och ska hitta bland sin egen information, dvs bland sparade mejl, filer, kontakter mm, då verkar däremot sökfunktionen helt plötsligt glömmas bort.

Något av det mest användbara och kraftfullaste av verktygen i Work2Go är dess sökfunktion. Jag pratade med en kille som sa att han hade förlorat ett mejl. Killen i fråga hade ett otaligt antal mappar för att sortera sina inkommande mejl i. I någon av de mapparna måste hans mejl hamnat, men i vilken?! Att gå igenom hundratals mappar efter ett ’borttappat’ mejl är både tidskrävande och frustrerande. Men nej det slapp vi! Det enda vi gjorde var att fylla i namnet på personen som hade mejlat honom och med ett klick hade vi mejlet som han trodde att han hade förlorat.

Hitta rätt mejl på en gång

Den mest avancerade sökfunktionen i Work2Go finns för mejlen. Det går att hitta ett mejl utifrån e-postadressen, särskilda ord i ämnesraden eller i själva meddelandet, datum eller tidsperiod, URL, telefonnummer, filstorlek, bilagor, etiketter och status. Supersök helt enkelt!

Sök efter allt som finns på kontot

Men sökfunktionen kan även användas utanför inkorgen. Det går att söka efter allt som är sparat på ett konto. Som filer, kontakter, möten, uppgifter, dokument och t o m sådant som finns i mappar som någon annan användare har skapat men delat ut till kontot.

Spara sökningar och återanvänd dem

Kombinerade sökkriterier kan sparas på kontot och användas igen vid ett senare tillfälle. Då räcker det med ett enda klick på den sparade sökningen och sökresultatet visas med en gång.

Work2Go – Samarbete och kommunikation på dina villkor

Work2Go är ett verktyg för samarbete och kommunikation och som kan nås vart man än befinner sig. På kontot finns e-post, kalender, adressbok, uppgiftslistor, anteckningar, filer mm. De är delningsbara och behörighetsstyrda. Vidare finns det även möjlighet att synka till sin mobil.