Handen på hjärtat, hur många av er är bra på att använda mappar för att sortera er information i Work2Go?
- Rensa bland all information som finns.
- Radera det du egentligen inte behöver mer.
- Sortera det som är kvar i mappar och få bättre kontroll över din egen information.
Med de här 5 stegen kan du göra en rejäl rensning av ditt konto.
Steg 1: Gå igenom de mappar som du har idag
- Har du många mappar?
Börja rensa de största mapparna först och främst.
Hitta de största filerna snabbt och enkelt.
- Finns det något som du inte längre behöver?
Radera de filer och mappar som bara ligger och skräpar.
- Passar mappens namn fortfarande med dess innehåll?
Du kan ändra mappens namn i efterhand.
- Har du flera mappar som innehåller liknande information?
Varför inte färgkoordinera dem för att snabbt och lätt se att de hör ihop?
- Vill du inte sortera dina mappar efter alfabetet?
Då kan du numrera dem och själv ta kontroll över placeringen.
Steg 2: Skapa fler mappar
- Skapa så många mappar som du behöver.
- Skapa undermappar i flera nivåer om det passar din information.
Steg 3: Flytta filer mellan mappar
- Har filer hamnat fel eller skulle de passa bättre i en annan mapp?
Då är det enkelt att flytta dem.
Steg 4: Spara bilagor i Portföljen
- Har du fått bifogade filer i din mejl som du vill spara?
Då kan du välja att spara filen i din Portfölj.
Hur du letar fram de tyngsta filerna.
Steg 5: Skapa effektivitet med filter
- Vill du slippa sortera inkommande mejl själv?
Med filter kan du definiera regler som gör det åt dig, helt per automatik.
Work2Go – Samarbete och kommunikation på dina villkor
Work2Go är ett verktyg för samarbete och kommunikation och som kan nås vart man än befinner sig. På kontot finns e-post, kalender, adressbok, uppgiftslistor, anteckningar, filer mm. De är delningsbara och behörighetsstyrda. Vidare finns det även möjlighet att synka till sin mobil.