Vårstäda bland dina filer och mejl

Handen på hjärtat, hur många av er är bra på att använda mappar för att sortera er information i Work2Go?

  • Rensa bland all information som finns.
  • Radera det du egentligen inte behöver mer.
  • Sortera det som är kvar i mappar och få bättre kontroll över din egen information.

Med de här 5 stegen kan du göra en rejäl rensning av ditt konto.

Steg 1: Gå igenom de mappar som du har idag

  • Finns det något som du inte längre behöver?
    Radera
    de filer och mappar som bara ligger och skräpar.
  • Har du flera mappar som innehåller liknande information?
    Varför inte färgkoordinera dem för att snabbt och lätt se att de hör ihop?
  • Vill du inte sortera dina mappar efter alfabetet?
    Då kan du numrera dem och själv ta kontroll över placeringen.

Steg 2: Skapa fler mappar

  • Skapa undermappar i flera nivåer om det passar din information.

Steg 3: Flytta filer mellan mappar

  • Har filer hamnat fel eller skulle de passa bättre i en annan mapp?
    Då är det enkelt att flytta dem.

Steg 4: Spara bilagor i Portföljen

Steg 5: Skapa effektivitet med filter

  • Vill du slippa sortera inkommande mejl själv?
    Med filter kan du definiera regler som gör det åt dig, helt per automatik.

 

Work2Go – Samarbete och kommunikation på dina villkor

Work2Go är ett verktyg för samarbete och kommunikation och som kan nås vart man än befinner sig. På kontot finns e-post, kalender, adressbok, uppgiftslistor, anteckningar, filer mm. De är delningsbara och behörighetsstyrda. Vidare finns det även möjlighet att synka till sin mobil.