WebbPlatsen lanserar sin nya e-postrelationstjänst mailRelate och belyser vikten med att vårda sina kundkontakt på ett ansvarsfullt sätt. Till skillnad från andra liknande tjänster, utmärker sig mailRelate med sin anti-skräppostpolicy, vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att enbart de som vill få utskick ska få det.
WebbPlatsen satsar på kundvård med sin nya utskickstjänst
När konkurrensen mellan företag hårdnar och marginalerna krymper blir kundvård allt viktigare för att behålla och även etablera nya kundkontakter. En god kontakt med sina kunder är en av de viktigaste förutsättningarna om man vill lyckas som företagare. Trogna kunder är lönsamma kunder och troligen värt betydligt mer än vad en annonskampanj kan inbringa. WebbPlatsen i Sverige AB, fortsätter sin satsning på funktionella och pålitliga tjänster och lanserar nu mailRelate. En e-postrelationstjänst, vars främsta syfte är just kundvård. Grunden i en väl fungerande kundvård är kommunikation. Genom utskick av betydelsefull information om företaget, produkterna och tjänsterna kan man hålla en god kundrelation vid liv.
Utskick går hand i hand med sociala medier
E-post är inte bara ett kostnadseffektivt sätt att nå och vårda sina kunder, det är dessutom den vanligaste dagliga aktiviteten bland Sveriges internetanvändare enligt den nyligen utgivna rapporten ”Svenskarna och Internet” från .SE. Hela 95 procent uppger att de skriver och läser e-post när de använder Internet och 64 procent gör det dessutom dagligen. Enligt rapporten är även intresset för sociala nätverk stort bland vår befolkning. Över hälften av alla svenskar har numera ett Facebook-konto och sju procent använder Twitter. Med denna fakta i hand har mailRelate utvecklats till ett lätthanterligt verktyg för utskick där även kopplingen till de sociala medierna införts. Likaså är det enkelt för mottagaren att dela med sig av utskicket till andra de känner och kan på så vis vara ett företags bäste ambassadör.
WebbPlatsen står för ansvar och kvalitet
Tillförlitlighet är viktig för WebbPlatsen och har därför infört en anti-skräppostpolicy för nyttjandet av mailRelate. Mottagare som inte uttryckligen begärt att få ta del av utskicket ska heller aldrig få ett och en prenumerant ska alltid kunna avanmäla sitt intresse. Att göra utskick till anonyma köpta adresslistor är både oseriöst och kan i värsta fall innebära att din domän blir svartlistad och något som absolut inte tillåts. För att säkerställa en hög kvalitet utförs stickkontroller av e-postmeddelanden som skickas ut via mailRelate och tjänsten söker dessutom igenom meddelandet för att säkerställa att all nödvändig information finns med innan det skickas ut till prenumeranterna.
För mer information gå till www.mailrelate.se